dissabte, 4 d’octubre del 2008

El quotidià acaba amb l'exepcionalitat?

En la meva primera intervenció, proposo continuar el debat començat a classe.

¿És necessari que els nens i nenes de les escoles treballin amb el mètode i recursos convencionals? o hauríem de començar a plantejar un canvi en el sistema d'estudi i aprenentatge?

A la classe hi han diverses opinions a favor i en contra de deixar d'utilitzar el llapis per escriure i fer-ho tot amb l'ordinador a classe. Jo em plantejo dues qüestions:

- És factible que cada nen pugui treballar individualment amb el seu ordinador?
- És convenient perdre l'hàbit d'escriure a mà per escriure amb un teclat?

Respecte a la primera qüestió, crec que actualment, no totes les escoles tenen els recursos suficients per poder fer les classes amb ordinadors individuals, però crec que també, és degut a un mal plantejament d'inversió dels recursos.
També és cert, que hi han escoles que no tenen recursos, i que per tant, han de buscar alternatives per poder utilitzar una eina tan important actualment, com és Internet.
Aquest vídeo, és una mostra, de com una entitat privada, Isoscat, ha recollit 2.000 ordinadors per fer-los arribar a entitats, que promouen l'ús de les noves tecnologies en un centre del Raval:

http://www.tv3.cat/videos/205150145

Amb aquest vídeo queda demostrat que les escoles amb pocs recursos, poden tenir accés a les noves tecnologies i que potser, en un futur, no se si immediat o llunyà, podrem utilitzar les noves tecnologies per el treball diari a l'aula.

Amb això arribem a la segona qüestió:
- És convenient perdre l'hàbit d'escriure a mà per escriure amb un teclat?

Aquesta qüestió és la que explica el vídeo que vam veure a classe de la prova pilot a l'escola La salle Bonanova, on quedava demostrat que els nens que havien fet els exercicis amb les pantalles tàctils, tenien millors resultats. Recordem-ho:

http://www.tv3.cat/videos/677289


Així doncs, si el 80% dels alumnes que han treballat amb els ordinadors tenen de nota un 7, i els altres només un 50%, perquè no es proposa un canvi de sistema d'estudi a les escoles?
I si actualment, un dels problemes a l'aula és la falta d'atenció al professor, perquè no utilitzem els llibres digitals?